Pierwszy tysiąc !!!

Sobota, 16 lutego 2008 · Komentarze(14)

16 grudnia ubiegłego roku zacząłem jeździć, dziś, po dwóch miesiącach, przekroczyłem barierę 1000km.

Poranek - zimny, -10C ale zagggaduję do Łukasza - odzew pozytywny :-).
Ruszamy przez Rokitnicę do Biskupic, tam rzut oka na ostatnio odkryty staw.

Dalej szyby kopalniane na os. Młodego Górnika. Kiedyś Śląsk był kojarzony tylko z takimi widokami. Dziś część ich zniknęła, część stoi nie używana.

Dalej przez Biskupice, fascynujący jest klimat tej starej robotniczej części dzielnicy zwanej Bozywerk (Borsigwerk, czy też os. Borsiga).

Szybka decyzja i ruszamy w stronę Rudy. "Jaka fajna górka" woła Łukasz zjeżdżając. Rozumiem, że ma na myśli podjazd, który za chwilę się wyłoni zza zakrętu :-) Nie pierwszy dziś i nie ostatni.

Ruda, mimo, że blisko zawsze była dla mnie tajemnicą jeśli chodzi o topografię miasta. Jak widać ostatnio mam coraz łatwiej.

Rzut oka na DTŚ-kę (Drogową Trasę Średnicową) - jest coraz bliżej Zabrza.

Jedziemy sprawdzić nawierzchnię nie udostępnionego jeszcze do ruchu odcinka. Cudownie i... za krótko. No tak, tu już zaczyna się Zabrze. Jedziemy dalej przez hałdę, gdzie Łukasz zachowuje się jak lodołamacz przedzierając się przez kolejne kałuże.

Dalej tyłem Zaborza i jakiś park. Całkiem przyjemny, jedziemy, ciekawe gdzie wyjedziemy. Tak jak podejrzewałem - Zabrze 3 Maja. Odbijamy w stronę Makoszów i przez os. Janek wpadamy do następnego parku. Jeszcze fajniejszy i jeszcze większy. Zapraszam tych którym Zabrze kojarzy się tylko z węglem i stalą.

Zimno daje się we znaki Łukaszowi, to nie są buty na zimę. Do tego zawartość bidonu mu zamarzła.
Potrzebna chwila przerwy. Niestety sympatycznie zapowiadająca się knajpka na tyłach Ogrodu Botanicznego jest zamknięta. Na stacji benzynowej nie da się zjeść nic ciepłego. Dojeżdżamy przez do szybu „Maciej”. Kolejny przystanek na Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego.

Chciałem zwiedzić ale mimo, że dzwoniliśmy to nic z tego. Zamknięte, można zwiedzać tylko w czwartki od 10:00 do 13:00 lub w innym terminie po uprzednim uzgodnieniu.

Ruszamy. Pokazuję Łukaszowi Świat Wodny w Zabrzu , a właściwie plac i reklamę, gdzie miał powstać i… niestety nie powstanie. Miejsce jest po prostu pechowe, obok od lat WIELU straszy szpital, który nigdy nie doczekał się otwarcia. Tuż obok niego skracamy (tylko dystans – nie czas :-) bo nawierzchnia jest delikatnie mówiąc inna. Łukasz nabrał rumieńców po tym odcinku. Ja ich nabieram chwilę później po odcinku Mikulczyce – Helenka. Niby szosą, ale zimno i wiatr zrobiły swoje. Wracam zmęczony, przyjemnie zmęczony – przecież zrobiłem mój pierwszy tysiączek ;-)

:) gratulejszyn pierwszego tysiaka ;)

kosma100 03:05 niedziela, 12 października 2008

johanbiker-
Dzięki.
Szlak wiedzie od Żywca po Częstochowę więc nie jest oczywiście na jeden dzień, ale... można się powółóczyć choć kawałkami.

Dzięki za linka.

djk71 10:08 niedziela, 17 lutego 2008

Gratuluję!Po komentarzu Booo doszedłem do wniosku że ma rację ale jest 'ale' i naprawdę można się zgubić :-)Szlak techniki wiosną się można wybrać tą traską,wiem gdzie jest szyb w Rudzie śl gdzie można wejść "na dziko" i co ciekawe jest tam maszyna wyciagowa.Na końcu tej relacji http://mlot1.republika.pl/index.html jest link do rudzkich ciekawostek ,zapraszam i pozdro!

johanbiker 21:28 sobota, 16 lutego 2008

Dzięki slavo
Widzę, że w końcu udało Ci się wrócić na trasę. Tylko nie szalej od razu.

djk71 20:36 sobota, 16 lutego 2008

gratulacje -fajny wypad!

slavo 20:32 sobota, 16 lutego 2008

azbest87
Dzięki.
Coś widzę, że w miarę lektury blogów zaczynasz żałować tego lenistwa :-)

djk71 20:07 sobota, 16 lutego 2008

No, no, no- już tysiączek- gratki:D a i widzę że nie próżnujesz (jak ja dzisiaj;P) to i następne szybko się na liczniku pojawią:)
Pozdro!

azbest87 20:00 sobota, 16 lutego 2008

Dzięki brat, staram się jak mogę :-)
Prowokujesz... chyba, że Ci nie zależy na łańcuchu ;-) Wiesz, że ja nie mam tyle czasu co Ty.

djk71 18:00 sobota, 16 lutego 2008

vanhelsing
Dzieki :-) Mam nadzieje, ze ten kolejny tez szybko (jak na mnie) przyjdzie :-)

djk71 17:38 sobota, 16 lutego 2008

Gratulejszyn :)
Taa, te znaki przypominają mi ostatnią wycieczkę do Katowic- nie sposób się w takich dużych miastach odnaleźć...

Czyli za 2 miesiące już 2 tysiące będzie? :)

vanhelsing 16:27 sobota, 16 lutego 2008

Dzięki Booo :)
No właśnie i jak tu gdzieś trafić? ;)

djk71 16:18 sobota, 16 lutego 2008

Gratulacje :)
Dla mnie te znaki w Rudzie nic nie znaczą, wszystkie przecież pokazują to samo - Rudę Śląską ;D I jak tu się nie pogubić...
Pozdro!

Booo 16:15 sobota, 16 lutego 2008
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa lkazd