Firmowo do skansenu

Sobota, 3 czerwca 2023 · Komentarze(1)
81 km na rowerze - kategoria: wydarzenie!

Kiedyś taki dystans był standardem co najmniej raz w tygodniu. Teraz to wydarzenie. Ostatni raz dłuższą niż dzisiejsza wycieczkę miałem 4 lata temu z Etisoft Running Team.
Dziś też... pół trasy z firmową ekipą - może dlatego właśnie dałem radę - w doborowym towarzystwie kilometry mijają bardzo szybko...
Ale po kolei :)

Rano wczesna pobudka, śniadanko, pakowanie i... ruszam do firmy. Słonecznie ale rześko.

Rowerówka na strefie © djk71

Szczególnie na zjeździe do Rokitnicy. Potem już lepiej. Spokojnie docieram do Gliwic. Pod firmą jeszcze nikogo nie ma, ale po chwili zaczyna się zjeżdżać ekipa.
Pół godziny później jesteśmy w komplecie (tzn. Ci, którzy nie wymiękli :-) )

Gotowi do drogi © djk71

Ruszamy przez park, obok tężni, potem Żerniki, Leśna... Wokół pełno zieleni.

Zielony Śląsk © djk71

Gdzie się daje, staram się choć trochę przybliżyć historię mijanych miejsc. Jak na przykład na zabrzańskiej strefie obok pomnika górników.

Prelekcja :-) © djk71

Dalej postój w Miechowicach obok zrewitalizowanego pałacu i kawałek dalej wspomnienie Ofiar Tragedii Górnośląskiej.

Chwila historii © djk71

W drodze do Bobrka Sławkowi strzela opona, ale każe jechać na dalej.

W drodze na Bobrek © djk71

Będąc na Śląsku nie możemy przegapić oczywiście akcentów przemysłowych.

Docieramy do Bobrka © djk71

Koksownia na Bobrku © djk71

Oglądamy fantastyczną miejscową zabudowę. I docieramy do parku Fazaniec. Tu dołącza do nas ponownie Sławek.

Przed nami przejazd przez Szombierki i tu pełne zaskoczenie bo... wjeżdżamy w środek targu staroci. Udaje się bez strat przecisnąć i lądujemy nad Bytomką.
Bardzo lubię ten odcinek trasy. Niby zielono, a jednocześnie poprzemysłowo.

Nad Bytomką w okolicach Kolonii Zgorzelec © djk71

Jest też gdzie się zmęczyć :-)

Kolejny punkt trasy to Żabie Doły. Na szczęście nie jest zbyt tłoczno.

Żabie Doły © djk71

Mijamy Dolinę Górnika.

W Dolinie Górnika © djk71

I docieramy do Szybu Prezydent. Na moją propozycję zawodów biegowych na szczyt szybu ekipa nie zareagowała entuzjazmem, ale większość weszła :-)

Szyb Prezydent © djk71

Zaczyna grać muzyka, leją piwo... zastanawiamy się, czy tu nie zostać :-) Cel jest jednak inny więc jedziemy jeszcze 1,5 km dalej :)

Wszyscy bez problemu dali radę. Nastroje dopisywały. Wyjazd wydaje się udany.
Teraz tylko coś zjeść, napić się i... każdy już we własnym zakresie wraca do domu.

Ja przez Żabie Doły.

Żabie Doły © djk71

Na mapce tylko część trasy (z firmy do Parku).