ARBUZ #009 i odkopany bunkier

Środa, 12 sierpnia 2020 · Komentarze(0)
Wieczorem wróciłem z Gór Stołowych. Za mną ponad 125 km wędrówki, wspinaczki po nowych, dla mnie, terenach. Czas jednak wrócić do rzeczywistości. Rano pobudka i kolejny ARBUZ. Dawno nie jeździłem na rowerze (w Bardzie żałowałem, że go nie miałem ze sobą).

ul. gen. Bora-Komorowskiego
Grzybowice, jedna z bocznych uliczek gen. Hallera. I jedna z ładniejszych. Zadbana, robiące warunki domki, czy raczej wille. Nie wiedziałem, że tak tu jest. Jestem pod wrażeniem.

ul. gen. Bora-Komorowskiego , Zabrze © djk71

ul. Borowa
Ulica w Rokitnicy, równoległa do Krakowskiej i w przeciwieństwie do tamtej bardzo spokojna, praktycznie bez większego ruchu.

ul. Borowa, Zabrze © djk71

Kilkanaście podobnych do siebie mniej lub bardziej zadbanych domów.

ul. Borowikowa
Znów Grzybowice. Choć szutrowy wjazd na uliczkę nie obiecuje wiele to okazuje się, że jest tu kilka ładnych,, nowych domków.

ul. Borowikowa, Zabrze © djk71

Ładne miejsce się robi z tej dzielnicy.

ul. Alberta Borsiga
To część strefy ekonomicznej (ponoć już wypełnionej w 90% - póki co jeszcze nie do końca to widać, ale pewnie w artykule, z którego wziąłem wspomnianą wartość chodziło o sprzedaż terenów.

ul. Borsiga, Zabrze (strefa) © djk71

ul. Botaniczna
Do Botanicznej prowadzi mnie nowa droga rowerowa, świetnie oznaczona przy okazji budowy ronda.

Przejazd rowerowy do ul. Botanicznej © djk71

Obok stojak rowerowy, niestety to tzw. wyrwikółko, szkoda.

Nie lubię takich stojaków © djk71

Niby naturalnie, obok parkingu, ale trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś tu będzie zostawiał rowery. Szczególnie, że wejście do ogrodu jest od strony Piłsudskiego.

Wejście do Ogrodu Botanicznego jednak nie od ul. Botanicznej © djk71

No chyba, że tu będzie siedział strażnik.

Miejsce dla stróża? © djk71

W czasie robót przy budowie ronda łączącego ul. Piłsudskiego i Roosevelta wykonawca m.in. wydobył, zabezpieczył i wyeksponował przy rondzie niewielki bunkier wartowniczy z czasu II wojny światowej.

Uliczka krótka.

ul. Botaniczna, Zabrze © djk71

Wyjazd tylko w prawo, w stronę Sośnicy. Żeby pojechać do Zabrza trzeba dojechać do kolejnego ronda i zawrócić, chyba, że jest mały ruch to można próbować wcześniej.

Wyjazd tylko w prawo © djk71

Ogród Botaniczny, Zabrze © djk71

ul. Tadeusza Boya-Żeleńskiego
Zastanawiam się ile osób zna nazwę tej ulicy.

ul. Boya-Żeleńskiego, Zabrze © djk71

Bo wiele tędy przejeżdża, ale pewnie nikt nie zwraca na to uwagi.

To naturalny łącznik między centrum (od strony os. Kopernika) do północnych dzielnic (Rokitnica, Helenka). Miedzy działkami, miedzy domami, zamiast spokoju, mieszkańcy mają "przelotówkę".

ul. Bracka
Krótka ulica w  pobliżu kościoła św. Józefa.

ul. Bracka, Zabrze © djk71

Niezbyt charakterystyczna, ale rożnie tu... tulipanowiec.

Tulipanowiec © djk71

Pewnie nie zwróciłbym na niego uwagi, szczególnie, że już nie kwitnie, ale dostałem cynk, że tu jest więc się rozglądałem ;-) Dziękuję za info p. Krzysztofie.

Liście tulipanowaca © djk71

ul. Bratków
Krótka, "ślepa" uliczka w Mikulczycach, raptem kilka domków.

ul, Bratków, Zabrze © djk71

Gdzieś po drodze mijam czynną fontannę. Niby nic nadzwyczajnego, ale w wielu miejscach ostatnio odwiedzanych niestety fontanny były nieczynne.

Przejeżdżam obok czynnej fontanny © djk71

Przez całą drogę (no dobra, może tylko w jednym miejscu) miałem wrażenie, że ktoś mnie obserwuje...

Ktoś mnie znów obserwuje © djk71

Niby tylko trzydzieści kilka kilometrów, ale wróciłem zmęczony, chyba piesze kilometry z ostatniego tygodnia dały mi w kość ;)

*) Co to jest ARBUZ? Poczytaj tutaj :-) Tam też trochę statystyk z wyzwania :-)