Wiosna idzie

Poniedziałek, 6 stycznia 2014 · Komentarze(9)
Po wczorajszych czterech godzinach na rowerze (brutto to nawet pięciu) dziś czas na coś krótszego. Trzeba zobaczyć jak tam moje leśne ścieżki. Te mniej uczęszczane.

Ciepło, dobrze, że nie brałem kurtki. I widać że idzie wiosna :-)

Wiosna idzie © djk71
Niestety w lesie błotniście. Miejscami bardzo. I ślisko. Do tego stopnia, że ścieżki, którymi w lecie spokojnie jeździłem dziś co chwilę mnie zatrzymują. To korzenie na zjazdach, to błoto na podjazdach.

Prosta ścieżynka, a zdradliwa © djk71

I trudno tu mówić o jakiś górach, wielu rowerzystów by nawet nie zauważyło, że coś minęli, ale ja widzę. Widzę za dużo. Często chyba oczami wyobraźni i wtedy zapala mi się czerwona lampka i... następuje paraliż. Zatrzymuję się i sprowadzam/podprowadzam rower. Nie wiem czy w moim wieku jest jeszcze szansa to pokonać.

W sumie to dzisiejsza przejażdżka zmęczyła mnie chyba bardziej niż wczorajsze 80km. Przynajmniej psychicznie.

noibasta
Właśnie... kiedyś rowery wjeżdżały wszędzie...
Wiedziałem, że starość kiedyś nadejdzie... Ale że się będzie objawiała w ten sposób to się nie spodziewałem ;)
katane
Skoro zima jak lato...

djk71 17:16 sobota, 11 stycznia 2014

Tutaj dopiero ktoś jeździ...
I to w okresie zimowym masz więcej wpisów niż w letnim...
oby tak dalej...
powodzenia w nast. wycieczkach i w przezwyciężaniu strachu na zjazdach... :)

katane 22:58 środa, 8 stycznia 2014

djk> a ja tam Cię rozumiem :) jak sobie przypomnę te wszystkie numery na pelikanie i wigry3 ;) ... a teraz ja większy, rower większy górki niby te same ... ale przekleństwo wyobraźni :D Ale faktycznie w towarzystwie tzn jadąc za kimś ;) wiele przeszkód można pyknąć z rozpędu i odruchowo co też mi się czasem zdarza ale wtedy zazwyczaj (i na szczęście) nie zdążę pomyśleć ;)

noibasta 23:24 wtorek, 7 stycznia 2014

tajemniczyjogurt
Dzięki za obszerny komentarz...
Myślę jednak, ze wiek ma znaczenie... I co innego jak ktoś zaczynał za młodu i teraz już tylko kontynuuje, a co innego jak ktoś zaczyna teraz.. :-) Ja na każdym drzewie obok trasy widzę karetkę pogotowia :-)

Fakt, trening czyni mistrza, szkoda tylko, że nie bardzo mam z kim, bo tak widzę siebie jak leżę i nikt mnie nie znajduje przez kilka godzin...

Motyw z hamowaniem i skręcaniem... też bym nie wpadł...

A opony muszę zmienić jak już odzyskam swój rower, bo Aspen z tyłu na błoto się nie nadaje...

k4r3l
Masz na niego namiary? ;-) A tak poważnie to faktycznie coś ma się ochłodzić...
Dobrze mówisz, trening czyni mistrza... Najlepszy w towarzystwie...

Jurek57
Wiem, ale... brakuje mi tego czegoś...

djk71 21:44 wtorek, 7 stycznia 2014

Nic na siłę !

Jurek57 17:31 poniedziałek, 6 stycznia 2014

A co do zjazdów/podjazdów to warto sobie znaleźć jakieś w okolicy, bardziej techniczne i jeździć do bólu podnosząc sobie co chwila poprzeczkę. Najlepiej w towarzystwie, bo jednak człowiek wtedy czuje się pewniej i w razie "W" można liczyć na pomoc ;)

k4r3l 17:25 poniedziałek, 6 stycznia 2014

A tam wiosna, dziś w radio wypowiadał się góral siakiś i wieszczył, że tydzień i dwa dni a będzie biało, a zima trzymać będzie do marca ;)))

k4r3l 17:23 poniedziałek, 6 stycznia 2014

Część 2, piszę piszę, a tu mi nie chce wysłać komentarza, bo limit jest do 2000 znaków.

Jak już mówiłem, warto jeździć z kimś - we Wrocławiu Tem Mitutoyo organizuje otwarte treningi, może w twojej okolicy też coś takiego jest. Można się podszkolić nie tylko z praktyki ale i z teorii. Dużo mi pomogła mi informacja o tym, że przy hamowaniu sztywnieją ręce (nie da się skręcać). Sam na to nie wpadłem, ale teraz przez to hamuję o wiele mniej i lepiej mi się zjeżdża.

Co do podjazdów, czasem warto spróbować zaatakować podjazd nie na najlżejszym biegu, ale drugim czy trzecim (z tyłu), zwłaszcza takie krótkie. Do tego próbować podjeżdżać w siodle - łatwiej jest rozłożyć obciążenie tak, żeby przód nie leciał do góry, ani tył się nie ślizgał.

Opony też robią swoje, zwłaszcza na mokrym.

tajemniczyjogurt 15:25 poniedziałek, 6 stycznia 2014

Co do zjazdów:
Wiek tutaj nie ma znaczenia - wystarczy popatrzeć na czołówkę maratonów i etapówek. Takie rzeczy najlepiej ćwiczyć z kimś i podpatrzeć którą linię zjazdu wybiera, czy skręca, czy jedzie prosto i kopiować ruchy. Parę razy trzeba zjechać przeszkodę w taki sposób, żeby wyrobić sobie powtarzalność. Dużo ułatwia fakt, że jest się wypoczętym i niezestresowanym, to rzeczywiście obciążający psychikę trening, a dekoncentracja nie pomaga.Nie zawsze się udaje, ale myślę, że jest coraz lepiej. Mam kilka miejscówek do jazdy, na których ćwiczę.

Na Starej Cegielni jest taki zjazd - stromo, 5 metrów skarpy z prawej i jeszcze trzeba skręcać najpierw w lewo, a potem w prawo. Za pierwszym razem wystraszyłem się i złapałem drzewa. Po kilku razach udało mi się zjechać do połowy, później wyleciałem przez kierownicę w krzaki (to jest nawet na filmie, gdzieś w kwietniu 2013), jeszcze raz trafiło mi się, że widelec mnie odbił i poleciałem w prawo i w dół. W zeszły piątek okazało się, że jednak się da zjechać całość :)

W Lasku Bukowym jest taka stroma ścianka z korzeniami - w kwietniu zjechałem ją dwa razy, bo nie znałem tego miejsca i jechałem w środku grupy. Pojechałem tam drugi raz w październiku i nie mogłem się przełamać - po prostu zatrzymywałem się przed zjazdem. Takie rzeczy najlepiej jest przejeżdżać z rozpędu z tyłkiem daleko za siodłem. Ta ścianka to jest mój cel na ten rok.

tajemniczyjogurt 15:24 poniedziałek, 6 stycznia 2014
Wpisz trzy pierwsze znaki ze słowa bezmy